×
×

آفتاب فسا گزارش می‌دهد؛
تعزیه «عطش تا آتش» در صحرارود فسا برگزار شد

  • کد نوشته: 2166
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۵
  • 190 بازدید
  • ۰
  • آیین تعزیه «عطش تا آتش» با محوریت شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)، یادبود کودکان مدرسه میناب و با حضور ۳۰۰ بازیگر در روستای صحرارود فسا برگزار شد.
    تعزیه «عطش تا آتش» در صحرارود فسا برگزار شد
  • آفتاب فسا به گزارش زینب حق‌گو؛ آیین باشکوه تعزیه «عطش تا آتش» عصر دیروز در روستای صحرارود از توابع شهرستان فسا در استان فارس برگزار شد.

     

    این مراسم با حضور بیش از ۳۰۰ بازیگر، از جمله ۶۰ کودک، به صحنه درآمد و در آن وقایع و مفاهیم مرتبط با شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)، مظلومیت کودکان در تاریخ اسلام و نیز یادبود کودکان مدرسه میناب به تصویر کشیده شد.

     

    در بخشی از این تعزیه، روایت «بت بعل» به نمایش درآمد که در پایان، به دست دانش‌آموزان به آتش کشیده شد. این بخش از برنامه با هدف بازنمایی مفاهیم ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی اجرا شد.

     

    تعزیه «عطش تا آتش» با استقبال گسترده مردم و عاشقان اهل‌بیت(ع) همراه شد و فضایی معنوی و اثرگذار در این روستا ایجاد کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *